lumea fara Dumnezeu

Posted: Ianuarie 16, 2012 in metafore
Etichete:

Intr-adevar, lumea e cuprinsa de teroare si, ca intodeauna artele au auzit-o deja. Dincolo de zornaitul mirabilelor masinarii si de nesfarsitele publicatii ale genialilor fizicieni, exista o tacere ce asteapta, asculta si se face auzita.

E tacerea relelor presimtiri. Nu ne incredem in veacul nostru, si motivul pentru care nu ne incredem in el este ca noi insine l-am faurit, iar noi nu avem incredere in noi insine. Am facut pe eroii, am pus stapanire pe monstri, ne-am incheiat muncile si am devenit dumnezei- dar nu ne incredem in noi ca dumnezei. Stim bine cine suntem in realitate.

Mai demult, pe cand zeii erau alceva decat noi insine, cunoasterea a ceea ce eram nu ne inspaimanta. Existau Furii care sa-i urmareasca pe Hitler, si Atene care sa restabileasca adevarul. Dar acum, cand noi insine suntem dumnezei, purtam singuri aceasta cunostinta, ca acel erou grec de demult care, savarsind toate muncile, a descoperit ca el insusi si-a omorat fiul.

autor :Archibald McLeish

Lasă un răspuns

